úterý 5. ledna 2010

Vodafone k vánocům 2009


Třetí mobilní operátor se od původní strategie oslovovat chytré a schopné lidi svojí vánoční kampaní posunul o kousek jinam. Obrátil se spíše k lidem nešikovným a průměrným. Tedy na cílovou skupinu, se kterou se možná někteří zákazníci ztotožňují, ale těžko říci, zda takoví zákazníci budou na reklamu reagovat.

Chlapec se přizabije při neúspěšném pokusu o ozdobení špičky vánočního stromku. Jeho partnerka má za úkol tuto veselou scénku natočit na mobilní telefon, který vládne takovou funkcí. Partnerka pro změnu (aby byla legrace) zápasí s kaprem ve vaně tak, že se ve vaně ocitne sama. Co si budeme povídat, asi to nebyl dobrý nápad, lákat někoho na nezdar či neúspěch. Jakkoliv podaný žertovně. Z psychologického hlediska je to věc, která bezpečně nefunguje, protože kdo by se chtěl ztotožňovat s pádem ze štaflí. Notabene, pokud oba mladí protagonisté vizuálně působí díky lidové stylizaci jako ne zcela přitažlivá nemehla. O nevěrohodnosti situace nemluvě. Cožpak vám se běžně stává, že se zřítíte při zdobení stromku na připravený gauč či padáte do napuštěné vany? A napadá mne poznámka, která je za čárou, ale říkám si, že pokud by doba přitvrdila, s tímto stylem by mobilní operátor mohl nějaké příští vánoce vyzkoušet vyjít vstříc teenagerům například s reklamou, "natoč cool video, jak zkopneš dědka z eskalátoru."

Sporný se mi zdá být vůbec nápad, lákat klienty mobilního operátora na fotografování, jakkoliv rozumím tomu, že kombinace s rozdáváním volných mmsek takovému rozhodnutí dává jakés takés opodstatnění. Trochu marketingových průzkumů by však Vodafone mohla ujistit o tom, že cestou MMS se asi vývoj spotřebitelských tendencí neubírá. Táhnout na MMS nové zákazníky se mi zdá být podobné kamikadze, jako kdyby Česká televize lákala diváky Novy na nedělní chvilku poezie.

Přejeme Vodafonu spokojené klienty a nám, kteří se na billboardy musíme dívat ať chceme nebo ne, přejme více nápaditosti na straně reklamních agentur.

Žádné komentáře:

Okomentovat