čtvrtek 25. března 2010

Reklama a hrátky se smrtkou


Motivy smrti, koster a hřbitovů by pro reklamu měly být tabu. Karel Schwarzenberg se vydal cestou střelcovského humoru, jeho billboard je dobře zapamatovatelný, vryje se do paměti. Potud lze reklamě blahopřát k úspěchu. Černá barva a téma smrti však není něco, co by se dobře prodávalo, nota bene, pokud se jedná o politika s časnějším datem narození.

Vzpomněl jsem si na dobu, kdy Shell (ve vší úctě, pámbu zaplať, že jej v Česku máme) přišel s kartami pojmenovanými SMART. Nemohu si pomoci, podobnost s českým slovem SMRT v podvědomí prostě rezonuje, ať si to vědomí uvědomuje či ne. Dokládám níže malým barevně-optickým atentátem na stránku Shellu.

4 komentáře:

  1. Je to brutika, ale představa, že si je nějaký politik schopen dělat legraci sám ze sebe tímto způsobem je na dnešní politické scéně velmi osvěžující a mohla by zabírat. Strana se tím stává velmi odlišná od ostatních, výrazně zapamatovatelná. Sugeruje to pocit (jakkoli iluzorní) radikálně odlišné cesty a volby. Lidé, znechucení rigidními politickými rivaly, kteří hledají něco "nového", po tom sahnou. Podle mě to bude fungovat. A hlavně i pro mladé: staroch - a takhle si střílí sám ze sebe? Cool.

    OdpovědětVymazat
  2. Milý Baudy. Z vás by kreativní ředitel jakékoli reklamní agentury dostal infarkt. Reklama je v této zemi tak stupidní právě díky úplně nesmyslným připomínkám zadavatelů, které na tomto blogu tak pěkně ilustrujete. Není to moc černé? Neměla by tam být smějící se tvář? Nebo nějaký kytičky? Nemělo by to být veselejší?
    Nemělo. Mělo by to být silné, inteligentní, mělo by to mít obsah a pointu. Pokud možno. Fotografie smějících se lidí a přírodních krás Šumavy jsou lacinou prvoplánovou manipulací s lidskými emocemi. Je to ta nejpitomější forma reklamy vůbec. Navíc je už díky své provařenosti poměrně neúčinná.
    Strávila jsem deset let ve velkých reklamních agenturách jako externí designérka, takže tady tak úplně nekrafám do větru.
    Dobrým příkladem totálního reklamního kliše je váš animovaný banner na webu astrolabu. Rozzářené šťastné tváře spokojených klientů. Jsou krásní, úspěšní a dobře nasvícení. Pokud to na mně takhle zkouší pojišťovna, ok. Od astrologa ale klient asi neočekává tak prvoplánové banality, ne?
    PS: Kampaň pozitivního rodičovství pro nadaci vaši maminky je skvělým příkladem inteligentní kampaně. Není mi jasné co na printech považujete za negativní a "represivní". To že se děti neusmívají? Nebo titulek "Jednu ti vrazím"? O tom ale ta kampaň je, ne?

    OdpovědětVymazat
  3. @zero
    to se mi nějak nezdá. Tady to není o šumu ale o signálu @zero.

    OdpovědětVymazat