pondělí 25. ledna 2010

Centrum Paraple - nové logo









Vlevo vidíme staré logo Centrum Paraple, kdežto nahoře a vpravo logo nové. Proč je nové logo (podle mého názoru) o tolik lepší?

Z grafologického hlediska je font nového loga psán širokou písmovou stopou (známka extraverze, družnosti, aktivity, otevřenosti, neformálnosti, optimismu, orientace na budoucnost).

Konce slov dle grafologie souvisí s chováním k sociálnímu okolí a dokončováním činností. Zakončení slova Paraple v podobě dlouhého, protaženého "podání ruky" vypovídá touze po sociálním kontaktu, vlídnosti, ochotě ke komunikaci a kompromisu, ale také energičnosti, švihu - ráznějšího, ale "fair" přístupu k případným klientům. (Důležitější je něco udělat a s něčím "pohnout", než se jen líbezně usmívat. Proto nám odpusťte, pokud se zrovna líbezně neusmíváme).

Oba znaky společně s uvolněným pohybem navíc vytvářejí dojem neformálního, mladistvého, přátelského (možná až hodně živého!) prostředí, kde nechybí elán a kde otevřenost a ochota domluvit se převažuje nad strohým byrokratickým papírováním. Smajlík je zcela v souladu s těmito charakteristikami použitého písma. Navíc vnáší jakýsi podtext "nebrat se příliš vážně". Drobný, kolmý nápis Centrum až příliš živé a emocionální "Paraple" naopak stabilizuje, ukazuje, že toto "živé" prostředí stojí na zdravých institucionálních pilířích, o něž je možno se s důvěrou opřít.

Úvodní tah velkého počátečního P budí dojem vtipné kreativity a invence ("rozsvícená žárovka") na úrovni jednak počáteční vize celého projektu, jednak na úrovni "hlavy", vedení celé organizace. Nedotažený tah hlavičky od P je opět známkou sangvinické otevřenosti. Snad se nabízí jen otázka, zda hlavička od P netvoří takřka nedotaženou elipsu, což by vytvářelo dojem, že se vedení instituce ztrácí ve vlastních kruzích, v nichž nechce být rušeno (věž ze slonoviny, která neví, co se děje "dole").

Ať už přátelský a otevřený dojem, které logo vytváří, vystihuje skutečnou atmosféru uvnitř instituce či nikoliv, nezbývá konstatovat, že autor loga provedl geniální práci, ať už je dílem šťastného okamžiku, či promyšleného návrhu. To první se zdá pravděpodobnější.

5 komentářů:

  1. Vojto ahoj, ta dvě loga jsou odlišná i v tom, že zelené pozadí má blíže k tématu léčení, zdraví a potažmo medicíny, kdežto první logo se příliš soustředí na handicap v podobě kolečkového křesla.

    Napadá mne k logům otázka, zda je logo určené více dovnitř organizace anebo více navenek. Samozřejmě že pro vnímání centra ze strany veřejnosti je zelené logo plus. Z hlediska ztotožnění se handicapovaných osob s centrem může mít ale motiv kolečkového křesla svůj význam.

    OdpovědětVymazat
  2. Dostal jsem nové informace od kamaráda, který tam pracuje. Oficiální logo je to nahoře. Zelená barva se týkala prý akce Běh pro paraple 2 roky zpátky.

    OdpovědětVymazat
  3. Vojto ahoj, díky Tobě i Tvému kamarádovi, tak to máme up-to-date. Nicméně kdo by to byl řekl, nové logo ukazuje na pravděpodobné rozpory v nadaci, protože je energeticky rozpolceno na dvě strany. Doporučili bychom nadaci obrátit směřování vozíku ve směru textu? Myslím, že ano.

    OdpovědětVymazat
  4. Horné logo budí celkovo dojem pichľavosti, rozdvojenosti a úteku. Font je vybraný svižný a rukou písaný, čo prispieva k neformálnosti, ale dôveryhodnosti.
    Doporučil by som zaoblenejšie tvary - bezbariérovosť vo všetkých smeroch so stávajúcim fontom.

    OdpovědětVymazat
  5. Je fakt, že ten vozíčkář obrácený nalevo působí trošku rozporuplně. Možná by stačilo křesílko obrátit.

    OdpovědětVymazat