pondělí 18. ledna 2010

Vánoční reklama Vodafone 2009

V najviac sledovanej a dotovanej reklame roku na vianoce Vodafone vsadil na MMS. Zároveň k tomu pridal Náročnosť, Nefunkčnosť a Zlý koniec. Za okolností kedy by potreboval „iba“ zaujať, by sa dalo povedať, áno podarilo sa. Hovorí o tom napríklad množstvo preposielaní reklamy a videní na www.youtube.com.

Poďme si to ale ďalej rozobrať. MMS je médium, ktoré na stredoeurópskom trhu nemá vybudované zázemie. Posielanie MMS nemá tradíciu ani žiadnu podporu. Vytvárať reklamou zázemie pre MMS je medvedia služba, kde ale nie je úplne jasné, aký bude výsledok. Vianočná reklama sa nesnaží vytvoriť zázemie ani podporu pre MMS okrem akciového balíka a podporu vytvárania filmov, ktoré nemá ďalej praktické využitie.

Reklama paradoxne vyjadruje, čo sama MMS zosobňuje:
1. náročné posielanie a prijímanie – reklama tvorenia plávajúcej ryby na brehu Vltavy
2. chýbajúca spätná väzba – nikdy nevieme čo máme urobiť, ak nám príde mms – poslať tiež mms alebo sms alebo zavolať – reklama s nepodareným nasadením špičky na vianočný stromček
3. sporné použitie – reklama kde chlapík skončí na stene
4. celková náročnosť – snaha o podporu vytvárania filmu z MMS

Zhrniem to takto. Ak zmyslom vianočnej reklamy Vodafone bol propagovať produkt MMS, tak sa asi podarilo zvýšiť posielanie MMS maximálne v období trvania reklamy a to možno len u určitej vekovej skupiny. Z dlhodobého hľadiska komunikácia z reklamy pre MMS hovorí – nepoužívať, je to nefunkčné, je to náročné a končí sa to zle, takže z toho nič nemám.

2 komentáře:

  1. Patriku ahoj, tak jsem si to v noci v klidu přečetl a musel jsem se podivit, jak jsi suchými přesnými slovy popsal přímou úměrnost mezi nefunknčním produktem a nefunkční reklamou.

    Našimi příspěvky budeme určitě chtít reklamky stimulovat a ne je deptat, ale letošní Vodafone byl i bez našich hodnocení suicidní.

    OdpovědětVymazat
  2. Toníku, rozumiem. Keď som to písal, tak mi to išlo ťažšie od pera, ale takto to vidím. Hádam aj takéto zrkadlo môže byť stimulujúce.

    OdpovědětVymazat