čtvrtek 28. ledna 2010

Kampaň pozitívne rodičovstvo




Predpokladám, že by reklama mala slúžiť trom účelom. Propagovať akciu nadácie, propagovať nadáciu a oslovovať potencionálnych sponzorov.

Reklama sa vydala klasickou cestou zviditeľnenia negatívnej témy v téme propagovanej. Tento prístup funguje bez problémov na zviditeľnenie a pritiahnutie pozornosti. Je ale tiež potrebné povedať, že naozaj dobre len pri špecifickej skupine „tovaru“. Mal by to byť tovar známy, eticky neutrálny a nezaťažený.
Jedinečný, nový, istým spôsobom luxusný a na deti zameraný „tovar“ môže byť negatívne citlivý na každú negativitu.






Keby som vyladil moju citlivosť na najvyšiu mieru, tak poviem, že kampaň robí presne to, proti čomu sa snaží deti uchrániť. Vychováva negativitou. Na úrovni podvedomia pozorovateľov reklamy preto môže vzniknúť konflikt, ktorý môže pôsobiť proti zámeru reklamy.

Kampaň dáva väčšiu pozornosť minulosti. Čiastočne hovorí malými písmenami o budúcnosti, ale nič o prítomnosti. Jediná zmienka viac na www... to nezachráni. Tým sa môže daný „tovar“ dostávať do vákua „áno takto to bolo a takto by to možno mohlo byť“, čím si ho v prítomnosti nemusí chcieť nikto „kúpiť“. Miesto kupovania ostaneme len pri konštatovaní alebo mudrovaní...

Pri tvorbe reklamy by som doporučoval zohľadniť hlavne to, že to je nový produkt, ktorý nemá obdobu. Sponzori musia vnímať, že to má zmysel, ľudia musia vnímať, že to má zmysel a že to zastrešuje niekto, čo tomu dáva ten punc zmyslu.
Postaviť kampaň na nosnej téme a to je zmena. Zmena, ktorú musia urobiť mnohí z tých, čo boli vystavení práve takejto výchove. Pridať väčšiu pozornosť prítomnosti(čo treba urobiť teraz preto, aby sa stalo pozítívne rodičovstvo skutočnosťou).

1 komentář:

  1. Jo, a tak to je. Díky! T*

    "Postavit kampaň na nosném tématu - a to je změna."

    OdpovědětVymazat