neděle 24. ledna 2010

Logo ČSOB a klienti



Mýtus o Sysifovi
Moja prva asociacia k logu ČSOB je Sizyfos. Kedze sa grafy citaju zlava doprava, tak perspektiva je smerom doprava a je v prvom kroku dostatia sa z jamy velmi obtiazna. Sklon terenu si pyta palicu lebo paku. Smerom dalej vpravo sklon vravi, ze sice to zdanlivo bude menej obtiazne az do perspektivy, ktoru nevidno. Avsak gravitacia, t.j. priroda (trh) budu vytrvalo a neustale klienta (svetlomodry, kedze banka je tmavomodra) stahovat nadol a vracat spät do jamy.

Jáma, hloubka
Keby bola jama hlbsia v pomere ku guli, mohla by asociovat istotu. Ze hlbsie uz nepadnem. Avsak tento pomer jama/gula istotu neasociuje. Banka vravi, ze zarobit je namahave, a sklznut k stratam dost pravdepodobne.

Námaha
Myslim, ze ani v case konjunktury to nebolo stastne vyobrazenie, kedze asociuje trvalu namahu a len plytku istotou. A uz vobec to nie je dobra symbolika v case krizy, kedy klienti maju zvysenu averziu k riziku a preferuju bezpecnost!

Příklad řešení
Zvacsenim jamy v pomere ku guli by mohla banka asociovat 100% istotu vkladov, zaoblenim ostrosti hran naznacit lahkost v prekonavani prekazok, zmenou sklonu terenu vylepsit perspektivy, a hlavne pridanim paky. Napr. vlavo vo forme tmavomodrej dvakrat vacsej gule. To by byla banka, ktora sa dotyka a tlaci svetlomodru mensiu gulu, ergo klienta vpred. Dalo by se tak povedat „kryjeme vam chrbat a svojou vahou zabezpecujeme vas pokrok. Takze vlastne navrhujem banke stat sa scarabeom?

2 komentáře:

  1. Ou, je to tvrdé, ale domnívám se, že výstižné.

    OdpovědětVymazat
  2. 100pro Souhlas, na mě logo působí stejně. Pokud jde o příklad řešení v podobě dvou gulí, tak si nejsem jist, aby to nepůsobilo jako Bob a Bobek, s tím, že Bob dostrká slabšího Bobka, tedy zákazníka, tam kam se mu chce. :-)

    OdpovědětVymazat