pondělí 25. ledna 2010

Kampaň pozitivního rodičovství




Pouštím se na tenký led, protože se vydávám v následujícím příspěvku hodnotit reklamní kampaň nadace, založené a spravované, mojí maminkou, ing. Zuzanou Baudyšovou. Pouštím se na tento tenký led tím spíš, že mi výsledky práce nadace nejsou lhostejné. A že rozumím potenciálním pozitivům dopadu kampaně na společnost. Cíle nadace jsou jak známo bohulibé, ochrana dětí před násilím a osvěta v oblasti práv dítěte. Bohulibé je rovněž, že nadaci se nikdy a nikomu zvenčí ani zevnitř nepodařilo rozkrást, věřím, že tomu tak bude i nadále a že peníze darované malými i velkými sponozory se tak proměnily v dobrou investici. Zkusím se níže zamyslet, zda by se nedalo cosi zainvestovat ještě lépe.

Kampaň tzv. pozitivního rodičovství je první pokus svého druhu v naší zemi, jak do veřejnosti zasadit téma vědomého zlepšování vzájemného vztahu mezi rodiči a dítětem. Tím paradoxněji ale působí, když se na vizuálu objeví násilná scéna a s násilným sloganem. Kam tím mířím: nelze dosáhnout pozitivního rodičovství negativními prostředky nebo represivními texty. Ať jsou míněny sebelépe.

Jak říká guru spirituálního růstu Eckhart Tolle: "s temnotou nemůžeme bojovat, jediné čím sobě a druhým můžeme prospět, je najít světlo vědomí."

Je kontraproduktivní hledat sponzory a podporu pro dobrou věc, pokud na ni upoutáváme pozornost negativními prostředky. Reklamní agentuře vystavuji výtečnou za vizuální zpracování a nedostatečnou za porušení základního pravidla smyslu reklamy.

2 komentáře:

  1. Reklama na mňa na prvý pohľad pôsobí ako propagácia farmaceutického lieku. To čo je najdôležitejšie je napísané úplne malými písmenkami.
    Napíšem asi väčší článok.

    OdpovědětVymazat
  2. Patriku díky za Tvůj comment, máš pravdu s těmi disproporcemi nápisů. Napiš prosím více, podpoříš charitu! :-)

    OdpovědětVymazat